Er zijn veel verschillende tussendoortjes, de één is een dikmaker en de andere kan erg gezond zijn tenzij je het in overvloed eet. Het is natuurlijk het beste om geen tussendoortjes te eten maar wanneer je jezelf echt niet kan bedwingen zijn er wel een aantal tussendoortjes die je kan eten die ook nog eens gezond en lekker zijn!

De appel is hier een van, een appel bevat veel vezels en hierdoor helpen ze ondersteunen bij een goede maag darmflora. Daarnaast bevat de appel vitamines waar door ze niet alleen lekker zijn maar ook nog eens erg gezond!

Nootjes zijn dankzij hun natuurlijke gezonde vetten zowel een vijand als een vriend bij het hebben van een gezonde snack. Eet je er te veel van wordt het een dikmaker maar eet je gewoon een handje nootjes dragen ze bij aan een gezonde voeding. Wanneer je nootjes koopt als tussendoortje is het wel raadzaam om te variant te kopen zonder toegevoegd zout omdat te veel zout slecht kan zijn voor je bloeddruk.

Water drinken ipv vruchtensap doet wonderen

Volkoren crackers zijn ook een goed alternatief voor een snack tussendoor maar zorg er dan wel voor de cracker niet belegd is met een lading boter en hagelslag. Gebruik in plaats van zoet of ongezond beleg een hüttenkäse of tomaat.

Kwark is niet iedereen gek op omdat het wat zuurder is maar kwark is wel een gezond tussendoortje. Wanneer je het echt niet lekker vindt ongezoet kan je het wat minder zuur maken met honing.

Popcorn is ook een ideale snack die je lekker bij een film avondje erbij kan pakken zonder een schuldig gevoel te hebben over je gewicht. Let hierbij wel op dat het niet gaat om popcorn die al kant en klaar te koop is in de winkel maar het gaat over de popcorn die je zelf poft. Het beste voor je is dan de popcorn met een beetje zout in plaats van de zoete variant.

Olijven zijn heerlijk als tussendoortje of bij een borrelplankje en het mooie van olijven is dat er maar weinig calorieën in ze zitten waar door ze beslist niet onder dikmakers vallen!

Groenten zijn ook absoluut een aanrader voor de tussendoor snacker. Groenten zijn relatief caloriearm en kunnen wel erg lekker zijn. Je kan hier ook een dipje bij gebruiken zoals humus of een dip op yoghurtbasis.

buikspieren logo
Eten is meer dan alleen Eten!
Scroll naar top