De kettlebell is ineens super populair geworden en dat is niet geheel zonder reden. De kettlebell is een soort halter met een handvat die je in meerdere gewichten te verkrijgen hebt. Met dit gewicht kan je verschillende oefeningen doen maar houd hierbij wel rekening met het gewicht dat jij het makkelijkst kan hanteren want te zwaar tillen is niet goed, bouw dit langzaam op.

Oefening 1:

Squads zijn uitermate geschikt om te doen met een kettlebell. Wanneer je squads wil gaan doen hiermee zorg dat je het gewicht dan voor je houdt in twee handen en zak dan langzaam naar beneden waarna je dit even vast houdt en weer omhooggaat. Hierbij is het belangrijk dat je geen gewicht pakt die te zwaar is voor je omdat je hier last van je rug en armen door kan krijgen.

Oefening 2:

Kettlebell-deadlift dit is het optillen van het gewicht doormiddel van door je knieën gaan en dan met het attribuut weer omhoogkomen. Deze oefening kan je zo vaak herhalen als je zelf kan, houd hierbij rekening dat het belastend kan zijn voor je knieën en je rug en push jezelf niet te ver.

Oefening 3:

Deze oefening is vooral voor je rug en biceps een goede oefening. Zet een voet voor je en de ander een stukje naar achter, buig dan je knie die vooruit staat en houd je schouder ter hoogte van je knie. Met een arm kan je dan de kettle op tillen door naar achter te gaan met je arm. Voor deze oefening moet je een wat een lichtere variant hebben vooral als je nog ongetraind bent. Dit niet alleen vanwege de zwaarte maar ook vanwege je stabiliteit en evenwicht.

Oefening 4:

Voor je buikspieren kan je een hoek maken van 45 graden met je billen en voeten op de grond. De kettlebell pak je dan op je borst en zet hem steeds over aan de andere kant van jouw lichaam. Deze oefening voel je zeker ook in je rug en belast het dus niet te veel.

buikspieren logo
Eten is meer dan alleen Eten!
Scroll naar top